Reise

Tafjordfjella- Sommerens vakreste eventyr

Jeg er hjemme igjen etter et nydelig sommereventyr i Tafjordfjella. 25 timer med fotturer over 5 dager, og besøk på 4 hytter! Dette har blitt en fin årlig tradisjon, og årets tur var kanskje den fi...

Vilnius- shoppingmekka

Jeg har hatt en kjempeflott ferie sammen med familie og samboer til Vilnius. En utrolig fin by, med masse historie, arkitektur, kunst, god mat, og shopping.  Det har jo ikke blitt så fry...

Leaving paradise

Nå ligger jeg på stranda i Marbella og nyter de aller siste solstrålende før jeg må reise tilbake til kalde Norge. Den siste uka har jeg vært i paradis, og jeg har nytt hvert minutt av denne avslap...

Krakow, Polen

I vinterferien var jeg på jentetur til Krakow i Polen. En herlig hendelsesfull og artig tur hvor vi venninne fra Norge og Irland gjenforentes. Før turen virkelig startet tilbrakte jeg en mindre kom...

Irland del 2

Etter noen dager i Cork, reiste vi på en liten helgetur til andre deler av Irland. Så jeg, Amanda, Sarah og Mike dro på roadtrip. Første stopp, the Burren i county Clare.Amanda var sjåfør og ivrig ...

Irland del 1

Okey folkens, man kan si mye flott om Irland, og jeg synes det er et av de vakreste landene på jord, men Internett er de ikke gode på! Derfor kommer det først nå et innlegg fra den fine turen jeg h...

Verdens koseligste hotell

Den siste dagen jeg og Kristian hadde sammen på ferien vår, tilbrakte vi på et helt fantastisk hotell utenfor Gatwick, kalt Langshott Manor. Et evardiansk hotell bygget på 1700-tallet, med en tilhø...

Shopping i Brighton

I går utforsket vi Brighton og Hoves koselige butikker og fant masse flott. Kjekt for meg, mindre kjekt for lommeboka mi.Vi startet dagen med en deilig sein søndagsfrokost på en italiensk cafe. Jeg...

Brighton Pavilion

I går hadde vi nok en flott dag på tur. Vi startet dagen med å vandre rundt på markedet som var satt opp rett utafor hotellet vårt, og spiste frokost fra de forskjellige matbodene.Kristian med frok...

Brighton dag 1

Dagen i går var veldig innholdsrik og artig. Vi klarte å komme oss fra London til Brighton uten problemer, og falt pladask for den sjarmerende landsbyen med en gang. Det myldret av mennesker overal...

Fra London til Brighton

I går var den tredje og siste dagen vår i London. Og vi brukte dagen til å shoppe, bade og slappe av. Det ble desverre ingen Les Miserable på oss, siden billettene var helt ulidelig dyre. Egentlig ...

London dag 2- Queen konsert

En sykt innholdsrik dag som nesten bare kan beskrives i bilder! ;)Etter noen timer med shopping ble det en pust i bakken på costa Deretter tok vi undergrunnen til picadilly circus for å oppleve det...

Første dag i London

Da er første dag i London gjennomført og overlevd!Dette nydelige synet møtte oss fra vår 40 kvm store juniorsuite på Crown Moran Hotell!Etter å ha slengt fra oss koffertene på hotellrommet bega vi ...

Jentene på Roadtrip!

Jeg og Synne hadde en koselig daffekveld i går, så i dag hadde vi litt oppbygdenergi i kroppen som måtte ut i dag! Så vi fant ut at vi skulle ta oss en liten biltur og utforske nærområdet. Turen gi...

Verdens beste sommerferie!

Da er tidenes beste sommerferie planlagt og booket!Kjærlighetsferie til London og Brigton, og en uke med camping og sightseeingi Irland! Nå gleder jeg meg helt vanvittig til å være ferdig med eksam...

Roadtrip!

Ops det skjedde igjen! Jeg hadde planer om å skrive eksamen, men 2 minutter etterpå haddenoe annet og mye kjekkere fanget oppmerksomheten. Prokrastineringen når nye høyder, når man drar på roadtr...

Skyline bar

Lørdag i Riga var en herlig dag! Etter noen dager med høy partyfaktor var vi dog ganske reduserte og tok det relativt rolig. Vi brukte dagen på å spise en bedre frokost/middag, på et cowboy inspire...

Fredag i Riga

På fredag ankom Synnes kjæreste Victor også Riga, og i anledningen hadde vi gått i anskaffelse av Latviske flagg, som vi viftet med uhemmet på flyplassen. I de fleste bildene jeg har tatt etter vi ...

Riga dag 2

Dag nr 2 i Riga var den store shoppingdagen! Vi trålet Rigas gater og kjøpesentre etter gode tilbud, bestilte oss en deilig spadag, og shoppet inn mat og snopis til leiligheten vår. Vi besøkte et p...

Riga baby!

Da er jeg tilbake i Åleby, etter en superkjekk tur til Riga! Har hatt det så gøy med mine herlige venner, men etter lite søvn og høy partyfaktor er det deilig å komme tilbake til hverdagen, og prak...

Pakking på høyt nivå!

Ja jeg har allerede begynt å pakke til Rigaturen! Ikke at jeg har så dårlig tid, siden jeg ikke reiser før på onsdag, men reisefeberen slo hardt inn tidligere i dag. Så i stedet for å gjøre ferdig...

Weekend i Riga

Nå er det lenge siden jeg har vært i utlandet! Sist jeg var på tur var i fjormars, når jeg reiste til Slovakia på venninne-besøk. Så det begynner å bli en god stund fangeti kalde Norge, for min rei...

I en sofa fra IKEA...

... Ligger Trine og Ragnhild og sover! Vår lille tur ut på fredag var ikke akkurat det smarteste vi kunne gjøre før Ikea-turen,så vi måtte prøvesitte en god del sofaer. Men vi fikk igang blodomløp...

Goooood Morgen!

God morgen alle sammen!Til tross for en fuktig aften påute på Trondheim by i går, er jeg i god form i dag!Har intatt en bedre hotellfrokost for å samle opp krefter til en hel dag på Ikea!Namnamnam!...

Roadtrip!- Trondheim

Da har jeg og min skjønne lille rånekompis Ragnhild, sjekket inn på Scandic Solsiden i Trondheim.Vi har hatt høy partyfaktor i bilen, med Ragnhilds gamle bil-cder fra 2004! Mange gamle slagere, og ...

Bjørnsund

Bjørnsund er en liten plass utenfor Molde, bestående av tre øyer; Søndre, Nordre og Hammerøya.På Hammerøya er min pappa vokst opp, og farfaren min bor der store deler av året. For resten av familie...

Miniferie

På mandag dro jeg og min herlige venninne Vibeke opp på hytta hennes på Fjellsetra, der lagde vi oss god mat, spilte spill og badet i stampeniført sydvest siden det regnet. Endeilig liten miniferie...

Slovakia; dag 4

På søndag våknet vi til nok en nydelig solskinnsdag og brukte anledningen til å reise på tur. Amanda spiser frokost i sola på verandaen.Vi tok toget til nabobyen Zilina, og etter vi hadde sett Hos...

Slovakia; dag 3

På lørdag tilbringte vi størstedelen av dagen i pysjen. Vi krøllet oss sammen i senga til Marianne og spiste godteri og så på Jerseyshore. Hehe Typisk jentete lørdags formiddag. Meg og Marianne.Am...

Slovakia; dag 2

Etter "Slovakia-smellen" på torsdag, var vi lettere redusert på fredagen, men av en eller annen grunn våknet alle opp klokka 06.30...? Sarah begynte å vaske kjøkkenet, og Amanda fant telefonen sin ...

Slovakia; dag 1

Etter en utrolig lang dag, på diverse fly og taxier var jeg sjeleglad når jeg i det hele tatt ankom Slovakia.Jeg merket egentlig ikke så stor forskjell fra Polen og Slovakia, og når jeg spurte den ...

Ut på tur...

Da har jeg stått opp før hanen, så jeg skal rekke flyet mitt fra Vigra i tide. Klokka 13.00 lander jeg i Krakow, Polen og tar derifra den meget skumle og 3 timers lange taxituren til Martin, Slovak...

Slovakia

Nå er det bare fem dager til jeg skal besøke den søteste bestissen på jorda, i Slovakia.Kofferten er (halveis) pakket, og selvfølgelig full av ting jeg sikkert ikke kommer til å trenge, men man må ...

Byen e Bergen!

De som bor i Bergen ler sikkert av meg nå, menjeg synes dette bildet,på et offentlig toalett var veldig koselig! ^^, Min søte venn Silje (til høyre) og en av hennes samboere Matilde, på pubquiz på...

Spania, dag; 6 Marked

I dag har vi vært på shopping absolutt hele dagen! Vi dro til byen for å gå på marked, men det begynte desverre å pjuskregne litt. Sunnmøringer som vi er, så brydde vi oss ikke så mye med det, men ...

Spania, dag; 5

I dag har vi hatt en fantastisk fin dag! Jeg sto opp tidlig og la meg i sola på verandaen og sov noen timer til. Etter en deilig sen frokost, la vi oss ved bassengkanten og koste oss med diverse li...

Spania, dag; 4 jeg angrer!

Jeg angrer på at jeg skrev at sola var ei pingle...Solgudene leser tydeligvis bloggen min, og nå har jeg blitt straffet.Jeg sitter her som en nykokt hummer og lindrer min såre hud. I morgen skal j...

Spania, dag: 3 Sol&Shopping

I dag har vi ligget på verandaen og solet oss etter all kunstens regler, men fortsatt ingen farge! Som sagt; Pinglesol! Etter hvert ga vi opp hele greia og dro på shopping for å kompansere. Mannfol...

Spania, dag:2 dagen i bilder.

Ekstremt fasjonabelt par på vei til stranden.Ingen ferie uten å grave ned lillebrudern;)Denne ekstremt lakenhvite kroppen skal forhåpentligvis få pittelitt fargei løpet av uken, men synes sola er l...

Spania, dag:1

I går kveld ankom vi leiligheten vår i Torrevieja, etter en strengt talt meget strabasiøs kjøretur for å finne fram fra flyplassen. Det som skullevære en30 minutters tur, tok plutselig 2 timer... H...

Så ble det ikke slik da...

Det ble ikke nach hos Åge i Trondheim... Dette skuffet oss litt, men i et lurt øyeblikk når vihadde kommet hjem fra byen, havnet dette brevet plutselig i postkassa hans. Enjoy;)

Nach hos Åge Aleksandersen!

I dag sov jeg leeenge, mens Vibeke var å spilte volleyballkamp. Når jeg sto opp hadde jeg leiligheten for meg selv, så jeg puslet rundt og spiste frokost, mens jeg kjente på storbytilværelsen. Jeg ...

Shopping og Sushi

Jeg er superfornøyd med dagens fangst på Ikea:D Det var da enda godt at jeg fikk brukt litt penger i dag og! De er så travle å gå rundt å bære på;)Det er merkelig hvordan det alltid er blitt mørkt ...

Bartebyen for mine føtter:)

Det blir itt fest utn skinnvest! Da er jeg endelig framme i Trondhjem by, hvor sola skinner og lyskryssene er mange:) Nå sitter jeg i Vibekes kjempeflotte leilighet og slapper av litt etter den la...